Only Lovers Left Alive

mandag den 20. maj 2013

Nu er Cannes-filmfestivalen godt i gang, og som cinematiker af første grad er jeg selvfølgelig spændt på at se hvad der kommer ud af dette års festival. Indtil videre er jeg absolut mest spændt på Jim Jarmusch's Only Lovers Left Alive.
image host
Filmen er endnu en i en række af arthouse-spinoffs på den for tiden umåde populære vampyr-genre. Den dygtige koreanske instruktør Chan-Wook Park har i løbet af de sidste par år lavet hele to film som variationer på temaet - 2009's Thirst, et brilliant koreansk-sproget vampyr-drama, og 2013's Stoker, som jeg endnu ikke har set. Denne films instruktør, Jim Jarmusch, har dog ikke gjort sig med genren endnu, men at dømme efter hans tidligere mesterværker, blandt andet Night on Earth og Stranger Than Paradise, skal det nok blive godt. 
image host
I hovedrollerne har vi den altid fortryllende Tilda Swinton som Eve, og rollen som hendes tidligere elsker, Adam, er besat af Tom Hiddleston, det mangesidede og enormt dygtige stjerneskud fra blandt andet Avengers, War Horse og Midnight in Paris. I en større birolle, som Eve's yngre søster Eva, ser vi Mia Wasikowska some blandt andet spillede Alice i Tim Burton's Alice i Eventyrland for nogle år siden. Hun har endnu ikke formået at overbevise mig, men hun kan jo nå det endnu, hvis hun gør det godt i Only Lovers Left Alive.
image host
Der er netop i dag kommet nye promo-billeder for filmen, og det er dem jeg poster her. I skal være så velkomne. At dømme efter dem, og de promo-klip fra filmen der blev sluppet løs på det store internet for nogle dage siden, bliver det et eventyr af format, og jeg glæder mig ubeskriveligt! Og hvis den skulle gå hen og blive dårlig, så har man stadig brugt halvanden time af sit liv på at kigge på Tom Hiddleston's Vitruvianske ansigt, og det skal man altså ikke kimse af. Om nom nom.
image host

As a devoted fan of both Jim Jarmusch, Tilda Swinton and Tom Hiddleston, I am very excited about the Cannes-topical feature film Only Lovers Left Alive, bringing all these forces together. A modern vampire arthouse-effort from the man who gave us Stranger Than Fiction is not to be scoffed at. 

4 kommentarer

  1. Og du er i hvert fald ikke den eneste der glæder sig til at se den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ vel? Det virker også umiddelbart til at det er den film flest glæder sig til, sammen med Nymphomaniac og Only God Forgives, som jeg i øvrigt også glæder mig enormt til ^_^.

      Slet
  2. Jaaaah, Only God Forgives! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvornår var det lige vi skulle ind og se den? ;)

      Slet

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading