Your friendly neighborhood blogger

onsdag den 15. maj 2013

Nu har jeg skrevet herinde i et stykke tid efterhånden, og jeg tænker, at jeg nok hellere må introducere mig selv.
Hej, jeg hedder Penny. Og sådan dér ser jeg ud. Jeg er 22 år gammel, bor i Brabrand (8220 representin'!), og er universitets-hopeful. Jeg har i hvert fald søgt ind på dramaturgi efter sommer. Jeg har ikke rigtig gjort mig som offentligt menneske på internettet, men indtil videre har mine største claims to fame været, at Couturekulten style-spottede mig på Roskilde sidste år, og at Gala Darling følger mig på Pinterest. Wow, hvem der bare var mig.

Jeg er en vaskeægte nørd, som mine hipster-briller giver indtryk af. Mest musik og film. Jeg har spillet musik siden jeg var helt lille og gør det stadig, men jeg gør mig absolut mest i at lytte til det. Min musiksmag er temmelig bred, men hvis jeg skulle pege på nogle få bands der bliver ved at gøre indtryk må det nok være Mr. Bungle, The Flaming Lips og Girls der vinder, i hvert fald inden for de seneste par år.

I forhold til film er jeg også nørd på både den ene og den anden side af spejlet. Siden jeg var helt lille har jeg været hys med film, og jeg er altid den andre beder om at flette fjappen til fester når jeg har auteur-analyseret Pulp Fiction fra ende til anden fordi nogen nævnte noget med John Travolta tidligere. Efter gymnasiet gik jeg på European Film College, et usandsynligt dejligt sted hvis man er til film, smukke mennesker og mere film. Jeg fik prøvet lidt af det hele indenfor film-verdenen, og kom frem til at jeg nok gjorde mig bedst som manuskript-forfatter.

Når det så er sagt, er min største passion nok i virkeligheden pop-kultur som helhed. Oscar-fiaskoen i '89, rumhunden Laika og JT LeRoy's storhed og fald. Den slags. Oven i hatten kommer selvfølgelig også litteratur, TV og computerspil, men det hér indlæg er langt nok, og I skal også ha' nogle facts om mig oven i hatten, så jeg skal nok lade være at tærske yderligere langhalm på det her indlæg.

11 kiksede facts om undertegnede:

  • Min største sportslige sejr kom da jeg som 11-årig rullede en 7-10 split i bowling. Jeg har endnu ikke overgået dette atletiske krumspring.
  • Jeg har ved et uheld ødelagt et 400 år gammelt munke-kranie.
  • Jeg har også stjålet fra et munkekloster. Jeg kommer nok ikke i himlen. 
  • Jeg har været på Roskilde Festival fem gange indtil videre; '06, '07, '09, '11 og '12. 
  • Jeg har i alt 14 piercinger rundt omkring på kroppen. Da jeg var i trodsalderen lavede jeg dem på mig selv og andre, og min karmiske gæld bliver sgu' nok aldrig god igen. Jeg er blevet klogere siden. 
  • Mit korpus har indtil videre befundet sig på tre kontinenter, og i 18 lande. 
  • Jeg er pænt god til at tegne, men herredårlig til at male. 
  • Da jeg var lille ville jeg være astronaut. Så ville jeg være krypto-zoolog. Så ville jeg være tegneserieforfatter. Og nu ved jeg ikke hvad jeg vil. Pis. 
  • Min absolutte yndlings-afstressningsmetode er at lægge makeup. Når man så er færdig er ens blodtryk faldet betydeligt, og man ligner en milliard. 
  • Jeg drikker i gennemsnit en liter te om dagen, helst Kusmi.
  • Den dag, hvor jeg fandt ud af at Kurt Vonnegut, min yndlingsforfatter og skytsengel, var død, meldte jeg mig syg på efterskolen og græd på mit værelse hele dagen. Jeg fælder stadig en tåre eller tres ved hans minde den dag i dag. 
Det var alt. Hvis der var andet må I gerne spørge, jeg bliver ikke vred. 

Knuz, 
Penny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading