Gæsteanmeldelse fra Crumbs of my Days

fredag den 19. juli 2013

Min computer er endelig vendt tilbage til livet, så nu kommer bloggen endelig i gang igen! For at kickstarte bloggen er her en gæsteanmeldelse. 

Rikke fra bloggen Crumbs of my Days og jeg har hver især lavet anmeldelser af The Bling Ring, som vi var inde og se sammen. Vi har ikke efterfølgende diskuteret filmen, eller set hinandens anmeldelser før vores egen var færdig. Alligevel er vi rørende enige. Her er hendes take på filmen:

Jeg må indrømme, at jeg havde meget store forventninger til Sofia Coppolas nye film, fordi jeg synes, at historien omkring The Bling Ring er virkelig spændende. Men men men gik lidt derfra med en blandet følelse. På den ene side var historien rigtig god, men det var den allerede før den blev lavet til en film, og på den anden side blev den en smule triviel. 
Som om Sofia Coppola kunne have brugt lidt mere baggrundsviden om personerne – hvilket de så efter sigende ikke ville give hende, så er det selvfølgelig lidt svært. Men jeg sidder lidt tilbage med en følelse af, at historien først bliver rigtig spændende, når der en dag bliver lavet en god dokumentar om den, hvor de rigtige hovedpersoner vil deltage.
Det meste af filmen går med, at de bryder ind i de kendtes hjem og så fester bagefter. Og well, måske var det bare sådan det var, men det endte med at blive lidt småkedeligt at se på. Og så bliver jeg bare nødt til at sige – hvilket mange sikkert er uenige i – at jeg har svært ved at tage Emma Watson i den her film. Hun er simpelthen for karikeret. De andre spiller rollerne meget mere realistisk, men med hende bliver det lidt for overdrevet, som om hun hele filmen igennem prøver at tage pis på sig selv. Sorry.
Visuelt var det en meget flot film, og well – man drømte sig nok lidt væk til det liv de levede. Og på den måde synes jeg, at ideen bag filmen var god. For et eller andet sted, er der nok mange, der et eller andet sted drømmer om the Californian dream! Og så viser den også den side af amerikanerne, der er suckers for drama. Jeg synes faktisk, at Sofia Coppola skulle have taget mere af the aftermath med. For filmen ender lidt med, at man tror Nicki (Emma) vil redde jorden, men in real life blev hun reality-stjerne og giftede sig med en rig advokat. The all american dream, ay?
Well, stjernemæssigt må det blive en tre ud seks-er.

Undertegnedes anmeldelse, som er på engelsk, er at finde på Rikke's blog lige her! Håber, I vil læse med. 

Knuz, 
Penny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading