Christopher Owens er en herlig mand

onsdag den 17. april 2013


Igår offentliggjorde Christopher Owens, manden bag hipster-successen Girls, at han ville lægge en akustisk udgave af sit første solo-album Lysandre op på sin hjemmeside til fri afbenyttelse. Manden har holdt sit ord, og det første jeg gjorde i morges (efter 12, man er ikke arbejdsløs for ingenting) var at downloade det. Hvis man har hørt det, i øvrigt glimrende, album allerede er der ikke meget nyt under solen, da albummet allerede består meget af akustisk guitar og sang, men hvis man som mig er glad for one-takes og underdreven produktion, er denne gratis gave til fans en fin lille afrunding på albummets fødsel. Hvis man endelig skal se en gave-hest i munden lyder nogle af numrene, især A Broken Heart, næsten identiske med album-versionen, men hvis man ser bort fra det er det en venlig gestus overfor fans og nyankommere at lægge et helt akustisk album ud til gratis afbenyttelse. Man kan også købe albummet på vinyl her, hvis man er til den slags.

Jeg havde i øvrigt den enorme glæde at se Chris og hans band da de spillede på Jazzhouse tidligere i år, og efter en del år som stor fan af Girls var det enormt rart at se ham live sammen med et ualmindeligt tight band, hvoraf jeg i forvejen havde set bassisten Matt Asti før, da han også har spillet sammen med MGMT. Hele albummet Lysandre blev spillet fra ende til anden, med minimal, men sød, stage-banter og et interlude da en publikum blev syg og måtte hentes af en ambulance. Jeg så i øvrigt Jonas Bjerre fra Mew blandt publikum, hvilket glædede min indre femten-åring, but that's another story for another day.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading