Northside Lørdag

onsdag den 12. juni 2013

Lørdag vågner jeg sandsynligvis med ømme fødder og fedtet hår, men det kan flux kureres med en gåtur til festivalpladsen og en håndbajs. Dér bliver det første jeg skal opleve Jagwar Ma.

Mest fordi der i Northside-app'en står, at de minder om MGMT, et andet band jeg holder meget af. Jeg kan godt høre hvad de mener. De få numre jeg har hørt med dem har jeg dog brudt mig gevaldigt om. En hyggelig koncert at starte dagen med.

Efterfølgende kommer Alt-J med det fjollede suffix (∆). Ikke noget jeg bryder mig helt vildt om, at dømme efter hvad jeg har hørt, men på givne tidspunkt er der ikke andet der spiller, og de skal ikke tjene på mig, jeg skal se alt hvad jeg kan. 

Og så skal jeg se Imagine Dragons. De har lavet nogle udmærkede sange som jeg ikke hader helt vildt, men mest skal de bare under bæltet fordi de er så hypede som de er - de er jo nærmest eksploderet på ingen tid.

Biffy Clyro følger. Jeg kender dem mest qua mine dage som emo-punker og ivrig læser af Kerrang!, rockverdenens svar på Se&Hør. Mage til ligegyldigheder. Men det er en anden historie til en anden dag. Forsangeren er en flot mand, og eftersom alt hvad der har spillet forud for dem er temmelig blødt og elektronisk, bliver det rart med lidt guitar-drevet afveksling. Ikke at det er et band jeg bryder mig specielt om i øvrigt.
Så er det, at det bliver spændende. Nick Cave and the Bad Seeds. Jeg havde glæden af at se dem på Roskilde Festival i '09, mens jeg sad i kø i seks stive timer i bagende sol for at komme til at stå forrest til Nine Inch Nails. De skabte en mærkelig stemning, og jeg forventer de kan trække særlingerne ud af skyggerne, præcis som de plejer.

Og så er det, vi når til det, undertegnede glæder sig allermest til at se, nemlig The Flaming Lips. Jeg har set dem tre gange før, og to af gangene har været nogle af de ubestridt bedste koncerter, jeg nogensinde har været til. Konfetti, dansende delfiner, balloner, fællessang og næstekærlighed. Mit yndlingsband gennem mange år, det band, min hidtil eneste tatovering er dedikeret til, kommer endelig til Århus, og jeg skal se dem igen. Jeg glæder mig simpelthen så meget - sidste gang jeg så dem er ved at være fire år siden, og det er simpelthen ikke fair. Men nu kommer de igen, og fy fan hvor jeg er ved at skide en snemand over det. Jaaaaa, Flaming Lips!

Dagen afsluttes måske med en dosis Trentemøller. Jeg gik glip af ham på Roskilde for nogle år siden, og har sparket mig selv over det lige siden. Men måske går jeg bare hjem og fryder mig over eksistensen af The Flaming Lips.

Hvad skal I se? Hvad skal I IKKE se? Hvem skal I drikke øller med?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading