TREAT YO' SELF, Dublin-edition

onsdag den 5. juni 2013

Hej blog! I lørdags kom jeg hjem fra en herlig tur til Dublin, og med mig hjem bragte jeg mig ovenstående items. In detail:

Af noms købte jeg noget Cadbury-chokolade. Ikke fordi det smager godt (det skal guderne vide, det smager af universalrengøring), men fordi indpakningen er så flot, og hvis man spiser det mens man ser Charlie og Chokoladefabrikken lægger man næsten ikke mærke til hvor meget det smager af sølvpapir og fabriksgulv. Vi var også inde i en fantastisk te-butik der havde alle slags te i store glas, opdelt i sektioner - de havde også te-blomster, og man kunne prøvesmage en kop eller tre hvis det var det man havde lyst til. Jeg endte med at købe Earl Grey Superior - en meget parfumeret earl grey, som smager som en fest i min mund, hvor alle har det sjovt, og er enormt gode til karaoke.
I en mærkelig lille genbrugsbutik i en sidegade der kun tog kontanter, og spillede Kraftwerk skruet HELT op på 11, købte jeg disse to plader - Ricky Nelson-antologien købte jeg fordi den kun kostede 5 euro, og jeg kan hverken stå for hans charmerende stemme eller de dér sovekammerøjne. See Jungle! See Jungle! Go Join Your Gang Yeah, City All Over! Go Ape Crazy! (ja, det hedder det altså) af Bow Wow Wow købte jeg både fordi det er et fantastisk album, jeg elsker Anabella Lwin og fordi jeg aldrig havde set dét her cover før. Det oprindelige albumart blev aldrig udgivet på de fleste verdensmarkeder, da den dengang 14-årige Lwin var nøgen på billedet. Dette er dog ikke det gængse alternative album-art, men eftersom pladen ikke var specielt dyr, går jeg ud fra det ikke er et sjældent cover. 
Eftersom jeg var i Dublin, fandt jeg det passende at komme hjem med noget James Joyce. Ulysses er tung i mere end én forstand, og jeg gad ikke slæbe på den, så i stedet købte jeg A Portrait of the Artist as a Young Man. Den er kun tung i én forstand. I den mest skuffende Forbidden Planet jeg endnu har besøgt, foråede jeg dog alligevel at komme ud med både en tegneserie - Peepholes af Laurie J. Proud - og en plakat med Finn fra Adventure Time. Tegneserien havde jeg aldrig hørt om, men jeg bladrede igennem den og den så spændende ud. Plakaten købte jeg fordi Adventure Time er genialt. Dørskiltet stjal min mor fra hotelværelset og gav mig, fordi der står "Please leave me alone!", og det mente hun passede på mig. Crazy mom.
Jeg købte både kaviar og velour til mine negle. Kaviaren har jeg ikke prøvet endnu, men velouren holder kun et par timer, så ligner man nogen der har fået ræveskab på en tur til Polen, så det er nok bedst til endags-brug. Jeg købte en billig ansigtsprimer i Body Shop, en glimmer-palet i Claire's (yes, den er sikkert fuld af parabener, men den er flot!), en lille glimmer-flakon i en hippie-butik, og Naked 2-paletten fra Urban Decay hapsede jeg fra Sky Mall-kataloget på flyveturen hjem. Den kostede kun halvt så meget som herhjemme, men af én eller anden årsag fulgte hverken lipgloss eller pensel med. Det var jeg temmelig mops over. 
Batman-halskæden måtte jeg eje, den var ikke længere. Øreringene var jeg i det store hele temmelig indifferent over, men forstærker-volumenknapperne var så fantastiske, at jeg blev nødt til at købe hele arket. Min indre Spinal Tap-fan er lidt skuffet over at de kun går op til 10, men c'est la vie. Ear cuffen var pæn og kostede 2 euro, og til min store overraskelse sidder den perfekt. Alle andre ear cuffs jeg har prøvet er enten faldet af efter tre minutter, eller også har de stoppet blodomløbet i hele mit hoved og øvre torso. Men ikke denne. 
Klik for at gøre dem større! :)
I H&M købte jeg to basis-toppe, en standard t-shirt, og en lang, gennemsigtig tank-top. Derudover fandt jeg også en standard maxi-kjole, og den mest fantastiske fest-kjole. Jeg elsker den simpelthen. Dens herlighed kommer ikke til fulde når den ikke er iført, men jeg lover, at det er den flotteste kjole I nogensinde har set udenfor MET-gallaen. 

Jeg prøvede at gøre det her indlæg kort, men jeg fejlede fælt. Og det beklager jeg. Imorgen kommer en noget kortere post om selve turen. Håber, I har det godt. 

Knuz,
Penny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading