Musik-mandag #1

mandag den 26. august 2013

Welcome to musik-mandag! Konceptet er simpelt; jeg skriver lidt om noget musik (og i TV-tirsdag og film-fredags tilfælde, om film og TV) jeg godt kan lide, forklarer hvad det går ud på, og kyler muligvis nogle links efter jer.

Anyways, min allerførste anbefaling ligger lunt i det aparte hjørne. Her er nemlig tale om Tiny Tim, en musiker der hovedsageligt lavede musik til børn, indtil hans død i 1996. Det skulle man ellers ikke tro, når man ser nedenstående video.
 
Jæs, det er et avant garde funk-og-vals-fusionsnummer der handler om syndfloden, og hvordan vi har fortjent det. Vel og mærke ikke sunget af en über-religiøs børnemusiker som Lil' Marky, men af en mærkelig gut der egentlig bare synes det var passende at skrive en børnesang om. 

Hans i mine øjne bedste album, God Bless Tiny Tim, har jeg hørt ualmindeligt mange gange. På albummet finder man også hans cover af Tip Toe Through The Tulips, som horror-fans nok kender fra filmen Insidious, og et mægtig ømt cover af Sonny og Cher's I Got You Babe, hvor Tiny agerer både kvindelig og mandlig hovedrolle. 

Det er lige præcis den slags musik min gode ven fede-Frede refererede til, da han ytrede de bevingede ord "Din musiksmag består mest af sådan noget man sætter på til en fest hvis man gerne vil ha' alle skal gå hjem", men hvis Tiny ikke formår at gøre din dag bare lidt finere, så har du sandsynligvis en sjæl så sort som kul, og kunne trænge til en frisk eksorcisme. 

Knuz,
Penny

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading