Irrationel vrede

lørdag den 24. august 2013

Hej blog! Jeg har nu tilbragt et halvt års tid med at trisse rundt i den danske blogverden, og der er nogle få ting jeg ser gå igen, der giver mig lyst til at sparke til noget uskyldigt og rart. De er som følger;
  • "Sneak peak". Nej og nej og nej med ekstra nej på. Sneak PEEK. Det er et smugKIG, ikke et smugHØJDEPUNKT. Så hold dog OP.
  • Folk der angiver billedkilde som WeHeartIt, Tumblr eller lignende billed-hubs. Det er ligesom at nakke mine fotos og så sige at kilden er Blogger. Og dermed overhovedet ikke korrekt, og fuldstændig overflødigt.*
  • "Afhængelig". Din dansklærer burde få nogle tørre tæsk.
  • Ordet blogland. Totalt subjektivt, kan sagtens se meningen i ordet, men ligesom jeg hader ordet "tomat", giver "blogland" mig altså også tyndt spyt i halsen. Yeurgh. 
  • Folk der intet ved om det emne de snakker om, der prøver at lyde som om de ved meget om givne emne. "Gosh, Tim Burton's Alice i Eventyrland var bare så visuel og udfordrende, jeg har aldrig set noget lignende, og jeg har altså 85 DVD'er!". Nå, så se noget Jan Svankmajer for helvede, og fri os for dit vrøvl. Kald mig elitær, men jesus christ on a bicycle, altså. Dette er det eneste punkt på listen jeg selv er skyldig i fra tid til anden, og Freud ville nok sige ét eller andet rammende om at jeg ikke kan lide når andre gør det mens jeg selv er i fuld gang, men sådan ligger landet nu engang. Og jeg forstår altså godt, hvorfor folk gerne vil tæve mig ind imellem. 
Jeg beklager mit lange fravær og det i øvrigt temmeligt negativt ladede indlæg, men jeg har været i nævekamp med en ordentlig spandfuld angstanfald de seneste par dage, og så kan jeg altså godt ha' brug for at råbe lidt af ingenting. Det kan jo ikke alt sammen være sunshine and daisies her på bloggen. 
Hvad irriterer jer grænseløst, i blogland (OH THE IRONY) og ellers?

Knuz,
Penny

*Du kan finde billedkilden ved at gå på google, gå ind under fanebladet "billeder", trykke på det lille kamera til højre i søgefeltet, oploade billedet du søger kilde på, og finde originalkilden ved at kigge de første par links igennem. Muligvis omgængeligt, men ville du ikke gerne at folk gjorde det, hvis de havde fundet ét af dine billeder? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

 

Faste læsere

Blogger news

Follow on Bloglovin

Most Reading